marketingPowiada się, że reklama jest dźwignią handlu. I na pewno jest w tym wiele prawdy. Nie dotyczy to oczywiście tylko handlu. W dobie internetu, gdzie konkurencja w każdej branży jest ogromna, działania marketingowe są wręcz niezbędne, aby nie tylko odnieść sukces, ale wręcz, aby utrzymać się na rynku.

Tak duży popyt na usługi z zakresu marketingu sprawił, że na rynku mamy wiele firm, których specjalnością jest marketing. Jest to pojęcie o szerokim znaczeniu, różnie definiowane, a dla wielu osób jest tożsame z reklamą. Aby przeprowadzić w danej firmie skuteczny marketing, można podjąć różne działania. Duże firmy posiadają własne działy marketingu, public relations, bądź reklamy. Mniejsze, które nie mogą sobieMM na to pozwolić, lub nie potrzebują stałego pracownika, mogą skorzystać z pomocy różnego rodzaju agencji marketingowych czy reklamowych. W pierwszej kolejności powinna to być agencja reklamowa, która pomoże zaistnieć firmie na rynku, a następnie go zdobywać. Zakres ofert agencji reklamowych jest bardzo zróżnicowany. Jedne oferują bardzo wąskie formy reklamy, inne szersze. Na rynku istnieją też liczne multiagencje, które są w stanie zająć się reklamą, ale też działaniami typu public relations.

Trudno dokładnie sprecyzować, jakie cechy powinna mieć dobra agencja reklamowa. Na pewno należy sprawdzić jej portfolio i ocenić, czy styl jej działań nam odpowiada. W zależności od zarezerwowanego budżetu, zakres działań reklamowych może być mniejszy lub większy. Ich charakter zależy tez oczywiście od branży, w jakiej działa dana firma.